luni, 29 aprilie 2013

[REVIEW] Evernight de Claudia Gray

Bianca vrea sa evadeze... La Academia Evernight, o scoala misterioasa, cu traditie de sute de ani, adapostita intr-o cladire gotica, elevii sunt ciudat de perfecti: atragatori, destepti, dar si... primejdiosi. Din prima clipa, Bianca realizeaza ca locul ei nu este aici. Iar cand il intalneste pe frumosul si singuraticul Lucas, acesta o previne sa aiba grija de ea si sa se fereasca de toti ceilalti... desi, in final, chiar si el poate deveni un pericol cand secrete intunecate ameninta sa-i desparta. Legatura dintre cei doi este insa mult prea puternica. Bianca este gata sa riste orice pentru a fi impreuna cu Lucas, chiar daca asta inseamna sa renunte la lucrurile in care crezuse pana atunci.

Am început această carte cu gândul că poate va fi mai bună decât carte ape care o citisem precedent și anume Blestemul focului de Chloe Neill,care avea un subiect asemănător și mă refer aici la faptul că personajul feminin principal ajunge într-o școală care nu este chiar ce pare a fi.De data aceasta este vorba de Bianca care se mută împreună cu părinții ei la academia Evernight din care ne dăm seamă imediat că nu este tocmai încântată.Chiar în timpul încercării sale de a evada îl întâlnește pe Lucas.Să mai menționez că asta se întâmplă într-o pădure imediat după ce a răsărit soarele?Lăsând la o parte sincronizarea lor,această secvență a fost oarecum amuzantă pentru mine. După ce am citit aproximativ jumătate de carte eram sigură că va avea același subiect tipic în care fata se îndragăgostește de un vampir și totul e bine când se termină cu bine,dar surpriză,Bianca ajunge să-l muște pe Lucas iar apoi totul se desfășoară ca și când noi (cititorii) am fi știu încă de la început că Bianca este vampirul și nu invers.Acest lucru m-a cam deranjat sincer deoarece am avut senzația că am aterizat pur și simplu într-o altă poveste și mă întrebam cum am ajuns de la Bianca,fata timidă care nu se integra nicăieri la Bianca fata vampir care ne dezvăluie cu lejeritate acest …ei bine,nu a fost un secret decât pentru noi. Și cu toate acestea Lucas nu afla decât mult mai târziu adevărul despre Bianca.Ok,nu cu mult mai târziu din moment ce o să descoperim că nici Lucas nu este chiar un sfânt printre vampirii de la Evernight.Într-un final Lucas ajunge să cunoască adevărata natura a Biancăi,o evită pentru o perioadă dar apoi totul revine la normal.Și acum este momentul pentru lovitura de grație când Lucas se dovedește a fi un membru al Crucii Negre,o alianță care vânează vampiri. Per ansamblu a fost o carte plăcută dar nu m-a făcut să îmi doresc neapărat să citesc și continuarea deși sunt curioasă dacă autoarea a continuat cu și mai multe surprize.Încă un lucru care nu mi-a plăcut la această carte a fost coperta,presupun că ar trebuii să o reprezinte pe Bianca dar eu nu o pot vedea așa,Bianca este mai degrabă o fată fricoasă,grațioasă,ascunsă de lume decât acea fata gothică de pe copertă.