[Recenzie] „Vampirii din Morganville 8” de Rachel Caine

Traducator: Adrian Deliu
Tip coperta: Brosata
Format: 130x200
Numar pagini: 384

Prezentare

Sarutul mortii este volumul 8 din seria Vampirii din Morganville scrisa de Rachel Caine
Vampirul Michael Glass primeste apelul telefonic pe care-l astepta de mult timp. Muzica lui a atras atentia unui renumit producator muzical din Dallas, care vrea sa-i inregistreze un disc demo si sa ii organizeze cateva concerte... ceea ce inseamna ca Michael va trebui sa patrunda in lumea oamenilor. Rebela Eve, deseori neinteleasa Claire si curajosul Shane, prietenii sai umani ii vor fi calatori cu el. Alaturi de ei va fi prezent, in calitate de escorta, vampirul Oliver, nemuritoare mana forte. Cu un astfel de grup, totul se poate transforma insa intr-o excursie de cosmar. Aventura care-i asteapta se dovedeste mai periculoasa decat orice inchipuire. Captivi in oraselul Blacke, alaturi de oameni care-i urasc si un salbatic grup de vampiri nomazi, dornici sa-si ofere un ospat scaldat in sange, Michael si prietenii sai risca sa nu mai ajunga in Dallas la timp... sau chiar niciodata.

Recenzie

Trebuie să recunosc că la începutul cărții mi-a fost cam greu să-mi amintesc tot ce s-a întâmplat în cărțile precedente,cam așa se întâmplă când citești cărțile la un interval de un an și ai memoria cam scurtă.După ce m-am mai bezmeticit și mi-am amintit de lucrurile esențiale din carte mi-am readus aminte de ce seria aceasta este printre preferatele mele.Are o acțiune surprinzătoare de fiecare dată și de câte ori ai impresia că apele o să se liniștească apare o altă explodie,te ține mereu în priză.Și îmi place că aceasta are o continuitate de fiecare dată,că o întâmplare o declanșează pe cealaltă,ca o reacție în lanț.Caracterul personajelor este destul de bine definit,au acele trăsături tipici adolescenților,în special sarcasmul care este prezent în mare parte în carte iar eu una îl ador.Până acum pot să zic că Claire și Shane erau preferații mei însă de data aceasta Eve câștiga detașat lupta pentru personajul meu preferat.Ea este de fapt ,de cele mai multe ori,cea care declanșează boom-ul și care se comportă atât de tipic adolescentin: cedează nervos,plânge,își pune întrebări în legătură cu relația sa cu Michael,este hiperactivă etc.Nu știu de ce dar în multe momente m-am regăsit în caracterul ei și de aceea m-am atașat mai mult de ea de această dată.Claire pe de altă parte deși este mereu cocoloșită deoarece este cea mai mică din grup dovedește de fiecare dată cât de matură este în deciziile pe care le ia și cât de inteligentă este,uneori este chiar stresant cât de ingenioasă este,ajunge să te sperie la propriu.
Cred că ceea ce m-a făcut să admir această serie este prietenia care s-a legat între cei patru.Este de nedescris relația dintre ei,chiar dacă se fac în toate felurile,fiecare dintre ei ar fi dispus să-și riște viața pentru ceilalți ceea ce mi se pare cu adevărat impresionant pentru niște persoane de 17-18 ani.Și o să închei cu un mic citat „primul vampir care încearcă să se atingă de vreunul dintre prietenii mei,se alege cu un piercing nou”.

Citate

„Tehnologia este întru totul idioată,comentă el apoi.Cine le-a constuit?Babuinii?”
„O să fie un drum foa-a-arte lung,oftă Shane,petrcându-și brațele pe după umerii celor două fete,din moment ce el stătea în mijloc.Dar bine măcar că am puicuțele.Bancheta din spate să trăiască!”